Thailand Dec-11

 

Som vanligt började våran resa mot Thailand på Andersson F & A. Efter ett par glas viine och öl var vi redo att lyfta till Finland.

 

Där väntade vi ett par timmar innan vi begav oss mot paradiset.

Landade i ett varmt och härligt Bangkok, trötta och lite slitna...Men glada!

Tog snabbtåget in till stan där vi skulle möta upp B & P på en viss station. Nu var det ju så att den stationen var ganska stor, med många utgångar och våningar. Så vi ringde och hittade dom ganska snabbt. Traskade iväg till ett taxiställe och bokade en minibuss till bara oss. Sen begav vi oss söderut mot Hua hin.

Första kvällen tog vi det lugnt. Packade upp väskorna (dock vet jag inte varför dom packade upp dom ute på altanen?!) Testade min julklänning B & P hade köpt åt mig i Bangkok.

 

Bagav oss ut på stan för att käka lite middag och kolla in så att stan låg kvar sen sist vi var!

Nu var det så att taxin vi åkte med pajade efter en bit, men vips så hade han stannat nån form av "lyxigare" lokalbuss som vi hoppade på. Betalde 40 bath för 4 pers!

 

Hittade tillbax till "våran" mobila bar som vi besökt tidigare.

Så här såg det utt -09

 

Lite bus har vi oxå pysslat med. En kväll när B & P kom hem möttes dom av denna gulliga farbrorn i sängen! Patrik blev lite skraj!  Jag och Thomiz hittade ett stånd som sålde massa olika masker och var ju tvungna att köpa en. Oj så kul vi hade när vi bäddade in han!

 

Efter en barkväll hittade vi denna människa i huset. Vem som tog hem henne vet vi inte, men ful var hon!

 

En dag var vi iväg på en riktig shoppingdag!

Nya möbler, blommor och en stenhästtavla var några av sakerna som fick följa med hem.

 

Det närmade sig jul. Vi skymtade Tomten bland palmerna!

 

 

Nu mina fina ska jag börja laga lite middag. Det kommer fler bilder! Ska få tag i B & P bilder oxå.

Ha en fin kväll!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback