Middagstips!

Idag blir det mozzarella och soltorkadetomatsfyllda köttfärsbiffar till middag. Till detta serverar jag rostade potatisar, morätter och sötpotatis. En svampsås av portabellasvamp. Mums!!

Hacka mozzarellan och tomaterna i små bitar. (Här hade jag 2 pkt mozzarella och en burk tomater.)

Blanda ihop med köttfärsen (ca 1 kg) och krydda med salt och peppar.

Skär upp rotsakerna i tunna skivor och krydda med olika örter och olja.

 

Forma biffarna och pressa ut dom på ett bakplåtspapper.

 

 

In med allt i ugnen ca 20 minuter. Man får "känna" sig fram.

Skär portabellasvampen i mindre skivor. Koka och fräs i smör i en panna. I med 2,5 dl grädde och smaksätt med lite kalvfond. Red av med maizena.

 

Middagen är nu färdig och jag lovar, det är skiitagott!


Kommentarer
Postat av: u

men herregud så gott!!! ser fram emot att bli bjuden nån dag på detta då:)

2011-04-07 @ 21:55:57
Postat av: argabiggan

Det är supergott! Inte första gången jag gjort det! Bada spabad på lördag? Med detta till middag innan?

2011-04-07 @ 22:25:27
Postat av: argabiggan

och så klart viine! =)

2011-04-07 @ 22:26:00
Postat av: u

jamen! så kan du ju inte skriva här bara!!! ser ju inte dåe! fast ja har varit på fest fredag å var mycket mycket sjuk lördag. matförgiftning hette det visst... men nån annan lördag!

2011-04-10 @ 23:20:32
Postat av: argabiggan

Men du får väl läsa oftare! =) Jaså, så det var matförgiftning... Jo, vi tar det en annan lördag. Jag ringer innan då! =)

2011-04-11 @ 08:22:39
Postat av: morbror B

Idag har jag blivit bjuden på denna mat av Stur-Hanna och det var supergott.

2011-04-11 @ 22:56:06
Postat av: farbror B

inte morbror...svårt att ha koll på sånt där. men maten var god

2011-04-11 @ 23:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback