En sjukling som jagar hästar

Har legat nerbäddad i soffan och sängen sen Måndagkväll. Feber på Tisdagmorgon, så det var bara att ringa och sjukanmäla sig. Inge kul med tanke på att chefen var ensam och ICA lass var på väg. Men vad göra...Idag är febern borta, men huvudet dunkar, snoret rinner och näsan nyser.

 

Låg nyss i soffan och surfade runt när jag ser hur nått reflekteras i tv. Ser en hästkrake traska omkring utanför altanen och käkar lite gräs.

Hmm... DÄR är det ju ingen hage. Är dom lös igen? Så jag sätter på mig lite kläder och ser till min glädje att grannen D. oxå har upptäckt hästarna. Han får in den ena och ber mig sen gå runt huset för att "fösa" fram den sista.

Tack för den, är ju livrädd för hästar!

Men vad göra?! Så jag traskar runt och ser hur D försöker ta tag i hästen. Nä, se det ville den inte, så den hoppar till och kommer mot mig. Hoppar undan och ser att ytterligare en granne kommit för att hjälpa. Det var då tur det! Så till sist fick dom in kraken i hagen igen.

Slutet gott!

 

 


Kommentarer
Postat av: u

men ring mig då... ja är ju där på en minut å kan hjälpa dig:)

2009-09-17 @ 23:18:30
Postat av: argbiggan

jo iofs...nästa gång ringer jag dig! Jag lovar!

2009-09-18 @ 19:15:44
Postat av: argbiggan

jo iofs...nästa gång ringer jag dig! Jag lovar!

2009-09-18 @ 19:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback