Haparanda

I Söndags ringde jag min käre kusiiin och frågade snällt om jag fick följa med till IKEA. Det fick jag såklart, bara jag INTE gick runt och vände och vred på varenda vara. Nä sa jag. Jag ska bara ha mina burkar.

Bra!

Så vi packade in oss i bilden och började våran färd uppåt. Junior(svikaren) och Erika fram. Jag och Ida i baksätet.

Ida leker med Mr.Bean. Inköpt i Tööre

Erika var glaaad!

 

Nåväl, vi kom fram och glad i hågen börjar vi vår vandring runt IKEA.

Om vi säger så här...Det var inte jag eller Svikaren som gick och vred och vände på alla saker... Då får ni lista ut resten själva! Men det gjorde inte nått. Vi betalade våra grejjor, 571 kr för mig, inte illa!

Traskade ut och väntade på att Erika skulle komma med bilen. Nog kom hon, men traskandes. Bilenfan startade inte!! Nähä, tydligen har det varit samma fel på den tidigare, men den brukade starta efter ett tag. Jaha, så vi drog alla vagnar vi hade och började stuva på allt på släpet.

E. testade starta bilen igen, inte. DÖD!

Hmm...va skulle vi göra nu? Traskade över till Frasses för lite lunch och hoppades på att bilen fått "vila" nog tills vi kom tillbaka. Inte. DÖD!

 

Jaha, traskade in till IKEA och frågade efter ett nummer till nån verkstad. Nä, se det gick inte ALLA verkstäder har semester! Men grattis!

Till sist fick vi tag i Falck, en bärgare som åker runt och hjälper folk. Så han skulle komma förbi på en stund.

Just när han kommer bestämmer sig Svikaren för att sätta sig på bussfan och dra hem. Men hallå! Snacka om att smita från ansvar!! Ja, men vi deppade inte läpp dför det.

Snubben som kom kunde inte få igång bilfan. Sa att den var DÖD!

Jahapp, ringde Monster som skulle fixa en till chaufför och som skulle komma och hämta hem oss.Hmm, vad skulle vi göra medans vi väntade på dom? In på IKEA igen och fragade var närmaste ölservering låg. Ni är i Happis fick vi till svar, det finns inget.

Så kom vi på ALKO, i nya gallerian...1 flaska rose senare och ett stopp på Subway för att tigga is satt vi senare i bilen och skålade i viiine!

Glada Erika och sura Ida!

Viiine!

Sen kom räddarna och hämtade oss.

Det som skulle bli en snabbis till IKEA, tog H E L A dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback