Sthlm

Fredag vid 12 tiden drog jag från jobbet.

Hämtade upp Monster och drog vidare till G-stad för att hämta upp Mamma Mu. Vidare till Thomiz jobb för att dumpa bilen och få skjuts sista biten till flyget.

Satte oss till rätta på Kallax med ett glas vitt och en räkmacka. Mumma!

Hittade våra platser på planet och vi startade färden mot Sthlm. Kabinvagnen rullade ut och med den vårat viine! Surrade, skrattade och gjorde våran "granne" till ett suro. Hon blängde och kastade "ondögat" på oss så fort vi skrattade eller sa nått.  Men vi sket i henne och kallade henne flygplanspolisen...

Hade systrarna Kallur två rader framför oss. Det var de ända kändisar vi såg denna resa!

 

Landade och tog snabbtåget in till City.

Mötte upp L och gick och käkade lite mat som inte var så jättegott.

Drog vidare till Söder och till Göta Lejon. Alltså, The Buddy Holly Musical var fan det bästa jag varit på hittils. Superbra musik och bra skådisar. Även om inte Brolle var den bäste skådisen, så sjunger han ju som en kung! Jag blev kär!

Efter musikalen drog vi tillbax till hotellet och somnade som två klubbade sälar.

 

På Lördag ståååålade solen på oss. Kunde sitta i linne och sippa viine mest hela dagen på olika uteserveringar och titta på folket. Inte helt fel!

Shoppade även en ny vårjacka eftersom den jackan jag hade med mig var för varm! Tack mamma för jackan!

På kvällen käkade vi och satt och surrade ett par timmar, somnade även denna kväll tidigt.

 

Söndag gick vi mest i väntans timmar. Traskade iväg till Gamla Stan och till en "Ben & Jerry" glassbar jag hittade på Lördagen. Fy fan så gott!

Planet gick kl 17.45. Redan vid 14 var vi ute på Arlanda....Så vi satte oss och sippade lite mera viine i väntan på avgång!

 

 


Kommentarer
Postat av: u

va nice de låter! mycket trevligare än en annan sthlmsresa jag läste om för ett tag sen, anar du vilken..?

2009-04-09 @ 23:59:15
Postat av: jag

Hehe, N.´s kanske?!

2009-04-10 @ 09:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback