Jag lever!

Fast man kanske inte kunde tro det! Har haft annat för mig och därför har bloggen fått "lida" för det. Men men, nu är jag tillbax!

Helgen som gått har tillbringats i Harstad - Norge.

Direkt efter jobb på Torsdag packade vi ihop oss i bilen och började våran färd uppåt. Bossan och Thomiz fram, Jag och Patrik i baksätet. Denna bilresan slår alla resor som vi kört upp till Norge. Jag + Patrik + Yatzy + viine = Sviinroligt. Vi spelade yatzy, drack viine och sov om vartannat.  60 mil har aldrig gått så fort!
Kom fram till stugan vid 01,00 tiden och eldade igång en mysig brasa som vi satt och surrade vid.

På Fredag drog vi oss mot Harstad eftersom Thomiz skulle fara och hälsa på farfar som inte är den piggaste. Så medans han var och var trevlig, gjorde vi andra Harstad. Det gick ganska så fort, så vi hittade en bar som vi satte oss på och surrade några timmar. Middagen och kvällen tillbringades hos K & E ute i Eldaskogen. Jättemysigt. Inte lika mysigt att sätta sig i bilen vid 21 och börja färden tillbax till stugan. Det tar ca 1 timmar att ta sig över havet med båt och sen ca 2 timmar i bil efter inte allt för bra vägar. Men fram kom vi i af, inte för att jag är förvånad, det var ju jag som körde!

Lördag hade vi tänkt fiska hela dagen, men som oftast är inte vädergudarna med oss, så vi drog ut en snabbsväng och Patrik fick upp sin "kjempetorsk", som inte var så stor egentligen! Så vi påtade på i stugan och drog in till "byn" och köpte lite räkor i stället som vi smumsade på.

Söndag var det så klart toppenväder, solen sken på oss och vi var snabbt nere vid båten och ut på havet. Fick upp en hel del fina fiskar. Sej, Torsk och Makrill! Så när vi var på väg in mot land så krokade jag fast i nått. Trodde först jag  hade fått bottennapp eftersom det knappt gick att dra upp linan. Men inte det inte! Jag kände hur nått drog och slet nere i djupet och inte ville komma upp till ytan. Men jag gav mig inte och började veva in linan. Och tror ni vi blev förvånade när det visade sig att det var en stor, fet och ful Hälleflundra som satt i kroken. Tyvärr satt kroken bara i "läppen" på fulingen, så vi tordes inte "kasta" in den i båten. Efter att ha brottats med den en stund och just som bossan skulle hugga kroken i den, så sprattlade den till en gång för mycket och simmade ner till djupet igen...Snacka om besvikelse!! Så det var med tunga steg jag lämnade båten för denna helg. Tydligen är det inte alls så vanligt att man får upp en Hälleflundra på krok, men vem om inte storfiskarn fick upp den!
Hem till Luleå kom vi utan problem vid 21 tiden och somnade gott vid 22.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback