Sotaren

Idag har sotarna varit här och kollat att våran kamin och skorsten är ok. Vilket dom tydligen var!

Tydlingen slänger en av dom in en rökbomb i kaminen och den andra galopperar upp på stegen och stänger för skorstenen för att sen se att det inte ryker in rök i hela huset. Vilket det inte gjorde! 

Så ikväll när jag kom hem hade Thomiz eldat som bara den, 28 grader i hallen, och 24 i köket. Behöver en fläkt så värmen fördelas lite bättre i hela huset. Men mysigt är det!

 

I morgon har jag ett uppdrag. Att hämta Mor & Far

som kommer från Kambodja och ta dom hem till G-stad. Dom landar på eftermiddagen, så då kommer bästaste dottern (sorry rick som bor så långt bort) att hämta dom på Kallax airport!  Och bäst för dom att dom har en fin present till mig!

 

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och kolla in i elden!

 

Ha en bra Fredagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback