En låååång Fredag

Framme!!
Eller egentligen kom vi ju fram i går kväll, men då somnade jag gott!
Resan hit gick tokbra, inga hinder på vägen. Två renar i diket var det enda vi såg.
Just när man passerar gränsen så kommer man till ett "klipp/berg" aktigt område. ÖVERALLT ligger det små mysiga stugor "utkastade". Igår lös det så mysigt från dom. Det finns inge el där uppe, så det är sterarin som gäller. Så nu vill jag oxå ha en stuga där!

Idag har vi inrett "vårat" sovrum i nya huset. Blir såå fint.
Har även suttit ute i solen och softat. Lyssnat på havet som skvalpar in på land och hur snön smälter ner från taket. Även en och annan mås! Myys!
Fick även se örnen som bor här omkring, hon kommer flygande nångång då och då just utanför huset. Har aldrig lyckats se henne, men idag! Stoor är hon!

I morgon bär det av mot Lofoten. Ska bli kul, har aldrig varit där ute förut, men nångång ska vara den första! Strosa runt i affärer och käka lite middag. Thomiz och Kato har redan utsett mig till chaufför så dom kan dricka en öl. Kul jul för mig! Men men, bara att gilla läget!

Nu ska jag gå ut och vara social med dom andra igen!

Har fotat lite oxå, men nu är blogg.se sååå seg, får inte fram bilderna. Dom kommer senare.

Ha de!

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback