En Måndag i Doris liv

Då var det redan Onsdag igen. Vad tiden går snabbt!
Helgen har faktiskt inte gått i alkoholens tecken. En mycket lugn och skön helg.
På fredag såg vi film och frossade i chips och godis.
Lördag jobbade jag sen drog vi till Pete och for med han på storheden. Ett Playstation 3 inhandlades. Satt hos han halva natten och spelade. Riktigt kul måste jag ju säga. Hade tänkt lämna Thomiz och dra hem, men fastnade ju i spelet! Så kan det gå!
På Söndag hade vi lite kalas för Thomiz, fast han fyllde på Måndag eg. God mat och fika.

Så kom den dagen då Doris skulle till Farbror Vet. och raka sig.
Vi hatade nog varandra den morgonen...
Det började med att hon skulle in i burfan. Lätt tänkte jag, det tänkte inte hon... Men efter lite trixande och knuffande fick jag in hon i burfan. Eftersom detta tog längre tid än planerat så var jag nu lite sen.

Galoppsasteg till bilen, in med katta och starta...eller inte. Va fan nu då???Bilfan var död!!
Happ, hoppade över i "Röda faran" och inser att det står en stor jävla snöslunga bakom den. Jaha, ut och försöka flytta den. Den rubbade sig inte en millimeter. Nu började jag bli riktigt sur. Vem fan sätter snöslungan  DÄR ??? Jo, Thomiz så klart. Ringer och gapar att han snabbt som fan ska förklara hur jag flyttar eländet. Jo, då visade det sig att det är en liiiiiten liiiten vajer man ska peta liiiite på så rullar snöhelvetesslungan sig.

In i bilen och iväg. Nu är det så att så fort man startar bilen så sätter Doris igång och "sjunga", dvs skriker så det låter som att hon håller på att dö! Jaha, nog stressad innan så börjar huvudvärken komma smygande.
Så där sitter jag i bilen och kör alldelens för fort, katta skriker brevid och jag sjunger med i radion som är på typ högsta volym...tänk om nån skulle ha hört oss!!

Nåväl, fram tog vi oss, in med katta, spruta i nacken, och hon somnade gott. Raka henne så hon åter igen ser ut som en skabbkatt, och sen en spruta i röven för att vakna. Snabbt och enkelt! Sen gick hon omkring och var allmänt seg hela dagen och kvällen.
image22

Så här fin är hon nu. Fast man ser knappt hälften av det han har rakat! Men men. Det blir fint när det får växa ut igen!

Nä, nu ska jag göra mig i ordning för lite jobb!

Byye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback