En dyr resa

Åter back i Luleå.

Allt gick ju så bra....

Tills vi kom till Gävle och vi tyckte att bilen började bete sig lite underligt. Ryckte och hade sig, men den gick ju framåt. Gillade inte att ligga i 70km/h, så det blev till att trampa på gasen.
Kom fram till B-länge och mötte upp far som redan installerat sig på hotellet. Vid denna tidpunkt hade bilen börjat rycka ordentligt. Far tog en tur med bilen och pillade lite under motorhuven, men kom inte fram till nått speciellt. Nåväl.

Lördag tillbringade vi på Kupolens köpcenter, mycket trevligt. Fick bla med mig ett par suuperfina ballerinaskor hem. 
Lördagkväll var det dags för fest. Farbror B. fyller 50 och han skulle firas, och det gjorde han. Kul att träffa lite kusiner 
och annat folk man inte träffat på ett bra tag.

Söndag efter lunch begav vi oss norrut igen, bilen gick INTE som den skulle, men jag hade ju pappa med i en annan bil utifallattom det skulle hända nått. Men inte det inte, tog oss till H-sand där vi käkade middag och somnade tidigt.

Måndag morgon kl 07,30 satte jag mig i bilen för att dra vidare till Luleå. Mor och far skulle starta senare, men jag ville starta tidigt så jag skulle hinna ha lite ledigt när jag kom hem.
Det gick fint...tills jag var ca 3 mil söder om Skellefteå...skulle gasa om en bil men insåg att det hände INTE NÅTT. Motorn DOG!! Som tur var, gick det in en liten väg just som det hände och jag hann svänga av E4:an.
Jaha... ringde Thomiz och berättade vad som hänt. Vi funderade huruvida vi skulle bogsera, bärga eller lämna bilen och kom fram till bogsering.Han satte sig i bilen och kom ner och hämta mig. Tur att jag hade böcker med mig, så jag hade nått att göra på dom 2 timmarna det tog för han att ta sig ner.
Kopplade ihop bilarna och började världens segaste resa hemåt. Man får ju bara köra 30km/h när man bogserar, och det går sakta...för sakta tyckte jag och låg i 60km/h. Det skulle jag inte ha gjort. Ser i backspegeln att det blinkar en massa blåljus...Jippie! Civilsnuten stannar oss..!

På bara ett par minuter hade jag
1. Blivit stannad av polisen för första gången
2. Fått blåsa i alkomätaren för första gången
3. Fått min första fortkörningsbot = 3600 kr.
SURT!!
Förhoppningsvis blir jag inte av med körkortet. Dom hade snittat min fart och kommit fram till att jag kört 30,7 km/h för fort, gränsen går vid 31. Så förhoppningsvis har människan på Länsstyrelsen en bra dag, den dagen mitt ärende kommer upp!

Lämnade även in bilen på verkstad i morse, killen spånade lite om det ev skulle kunna vara diselpumpen som gått = 10 000-12 000 kr. Men Thomiz pratade med han i eftermiddag och det var tydligen "bara" remmen till diselpumpen = 3000 kr. Så där lossnade en del av stenen i af!

Så det var den resan det!

Nu sängen!



Kommentarer
Postat av: kusinen!!

haha fifan vilken resa du haft :P
tur att det inte var det allvarligare och dyrare felet iaf. lite lycka :)
men jag lider med dig.... fiiiifaaaaan...

2008-04-02 @ 00:52:59
Postat av: Ida

Gissa vem som blir blond i just detta ögonblick?? INTE JAG!

2008-04-03 @ 21:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback