Mmmmmumma!!

Oj så jag är bra på att göra äppelpaj!! Bara så ni vet! Hittade ett superenkelt recept på ICA och tänkte att denna kunde ju tom jag orka göra! Testa, det är den värd! Smumsar på den just nu! Och har hittills fått 3/3 röster!

Äppelpaj

6 halvstora äpplor
2 dl fiberhavregryn
1/2 dl solroskärnor
1/2 dl brun farin
1 tsk kardemummakärnor, stötta
1/2 dl flytande margarin

Sätt ugnen på 225 grader
Ta bort kärnhuset och klyfta äpplorna
Blanda dom torra ingredienserna och strö över äpplorna, som du så klart har lagt i en ugnssäker form redan!
Ringla över margarinet.

In i ugn i ca 20 min, eller tills äpplorna är mjuka.

Till detta serverade jag vaniljvips!

SuuperSmumsigt!! Och lätt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback